Activiteiten - Stichting Rumi
page-template-default,page,page-id-17035,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive,elementor-default,elementor-page elementor-page-17035

NETWERKBIJEENKOMST​

Op donderdag 12 december 2019 was het zover Stichting Rumi opende om 12:00 haar deuren voor een netwerkbijeenkomst voor vluchtelingen, het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en inwoners van Den Haag. Een dag die stond in het licht van Samenwerking en Verbinding met als doel om op en laagdrempelige wijze kennis met elkaar te maken en elkaars manieren en gewoonten beter te begrijpen ter bevordering van de sociale cohesie en samenhang in de Haagse samenleving.

INTERNATIONALE VROUWENDAG

Op Dinsdag 12 maart 2019 heeft stichting Rumi weer een mooi inspirerend evenement georganiseerd om internationale vrouwendag te vieren en het thema de aandacht te geven die deze verdiend. Een dag die gevierd moet blijven worden omdat vandaag de dag nog steeds wereldwijd nog genoeg ongelijkheid bestaat tussen mannen en vrouwen zelfs binnen onze eigen Nederlandse maatschappij.

KINDERARMOEDE

Vrijdag 22 november 2019 was het zover. Na lange voorbereiding en planning vertrokken wij, de begeleiders van stichting Rumi en onze doelgroep, per bus naar pretpark Slagharen. Een moment waar de kinderen erg naar uit hebben gekeken. Onze doelgroep, Families of alleenstaande ouder gezinnen op bijstand niveau of lager, die geen financiële middelen hebben om samen met hun kinderen iets leuks te ondernemen. Die niet de mogelijkheid hebben om een dagje in het jaar weg te gaan laat staan een weekendje weg te kunnen.