Internationale Vrouwendag 2020

Op 10 maart was het Internationale Vrouwendag, een dag die de emancipatie, participatie, en kracht van vrouwen viert. Stichting Rumi is trots op haar werk binnen haar inmiddels bekende thema’s, en wil dit verder bevorderen met het project ‘10 Maart Festival’.

Netwerkbijeenkomst

Op donderdag 12 december 2019 organiseerde stichting Rumi een netwerkbijeenkomst voor vluchtelingen, het bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en inwoners van Den Haag. Deze dag stond in het licht van samenwerken en verbinden, met als doel om op een laagdrempelige wijze kennis met elkaar te maken. Elkaars manieren en gewoonten beter te begrijpen, ter bevordering van de sociale cohesie en samenhang in de Haagse samenleving.

Internationale Vrouwendag

Op dinsdag 12 maart 2019 organiseerde stichting Rumi een mooi inspirerend evenement georganiseerd om internationale vrouwendag te vieren en het thema de aandacht te geven die deze verdiend. Een dag die gevierd moet blijven worden omdat vandaag de dag nog steeds wereldwijd nog genoeg ongelijkheid bestaat tussen mannen en vrouwen zelfs binnen onze eigen Nederlandse maatschappij.

KinderArmoede

Volgens onderzoek bestaat binnen de doelgroep vluchtelingen veel kinderarmoede in Den Haag. Wij wilden een bijdrage leveren om deze gezinnen kleinschalig te helpen. Daarom organiseerde stichting Rumi in 2019 voor hen een plezierig weekendje weg naar Attractiepark Slagharen.