Stichting Rumi - Stichting Rumi
page-template-default,page,page-id-15867,page-child,parent-pageid-15257,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Stichting Rumi is een non-profit organisatie en is gevestigd in Den Haag. De Stichting is opgericht in januari 2017 en heeft als doelstelling een positieve bijdrage te leveren aan de participatie en de emancipatie van migranten binnen de Nederlandse samenleving. De doelgroep bestaat uit migranten in het algemeen en vluchtelingen in het bijzonder. Stichting Rumi wil een bijdrage leveren aan het opbouwen van een interculturele samenleving. Wij ondersteunen sociale en economische integratie en de emancipatie van etnische minderheden. Onze projecten spelen in op concrete behoeften van de doelgroep. De activiteiten kunnen uiteenlopende vormen aannemen, zonder het gemeenschappelijk doel te verliezen.

Ervan uitgaande dat mensen beter functioneren als ook hun mentale welzijn in orde is, biedt Stichting Rumi diverse programma’s om culturele verschillen en privé omstandigheden bespreekbaar te maken. Migranten en in het bijzonder vluchtelingen willen we hiervoor op dit gebied deskundige begeleiding bieden. Door het bespreekbaar maken van culturele verschillen en ruimte te geven aan persoonlijke opvattingen, verwachten wij dat de integratie en emancipatie richting de Nederlandse samenleving beter verloopt. Stichting Rumi vindt het belangrijk dat een vluchteling zich in Nederland thuis voelt, ervan uitgaande dat mensen dan beter kunnen presteren en hierdoor een positieve bijdrage leveren aan de Nederlandse samenleving. Wij willen dit bereiken samen met lokale overheden, werkgevers, zorginstellingen, opleidingsinstituten, andere stichtingen, buddy’s en vrijwilligers, zodat onze doelgroep optimale stimulatie en begeleiding krijgt op alle levensterreinen. Vanwege een toename aan sociaal geïsoleerde vluchtelingen en migranten in Den Haag en omgeving, is er een behoefte aan een integrale en innovatieve aanpak van de integratieproblematiek in de regio. Stichting Rumi wil daarmee bijdragen aan een nieuw begin voor de doelgroep, op het gebied van werk, het privé leven, het sociale contact en de eigen mentale kracht zodat zich bij erbij horen voelen in de nieuwe samenleving waarin zij zich bevinden. Een echt nieuw begin.

Feed your  spirit  ῀ Fulfill your purpose  ῀ Feel at Home