Jobcoach

Functieomschrijving:

Het vinden van (vrijwilligers)werk speelt een cruciale rol in het meedoen in de samenleving. Onze doelgroep bestaat uit alle werkzoekenden binnen de regio Den Haag, in het bijzonder vluchtelingen en migranten. Met name voor vluchtelingen en migranten die de taal nog niet goed beheersen, geen werkervaring in Nederland hebben en ook geen sociaal netwerk hebben, is het bijna onmogelijk om op korte termijn een baan te vinden. In de praktijk vinden ook werkgevers het vaak lastig om vluchtelingen en migranten aan te nemen: dit vergt inspanning en overtuigingskracht. Bovendien is het voor werkgevers lastig deze doelgroep daadwerkelijk te ‘vinden’, te binden en waar nodig de juiste begeleiding te bieden. Hier kom jij als jobcoach om de hoek te kijken. Jij gaat ervoor zorgen dat er een verbinding komt tussen de vluchtelingen en migranten en potentiële werkgevers.

Tot je taken behoren onder meer:

• Werkzoekenden begeleiden, ondersteunen en coachen bij het vinden van passend werk, of dit nu gaat om vrijwilligerswerk, een betaalde baan, een stage of misschien wel een opleiding
  • Contact leggen met werkgevers, vrijwilligersorganisaties en opleidingsinstituten
  • Intakegesprekken voeren met de werkzoekende en een persoonlijk trajectplan opstellen
  • Voorlichting geven over de arbeidsmarkt in Nederland
  • Werkzoekenden helpen een netwerk op te bouwen of hun bestaande netwerk uit te breiden.

Dit breng je mee:

• Een goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Bij voorkeur ervaring met de jobcoaching
  • Affiniteit met en empathie voor de doelgroep
  • Je bent resultaatgericht en verantwoordelijk, stressbestendig, teamspeler, proactief
  • Je bent in staat om te stimuleren en motiveren en je bent een doorzetter
  • verder ben je woonachtig in de regio Den Haag.

Vind jij het leuk om een paar uur in de week (vanaf 8 uur) ons project te ondersteunen en woon jij in de regio Den Haag? Meld je dan nu aan en reageer op deze vrijwillige functie.

Een Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste, deze is gratis en wij zorgen voor de aanvraag.

Wij bieden

• Een interessante werkomgeving bij een non-profit stichting
  • Een vrijwilligerscontract, reiskostenvergoeding, uitgebreide VGZ-gemeente verzekeringspakket
  • Vrijwilligers hebben recht op de jaarlijkse attenties, denk hierbij bijvoorbeeld aan een kerstpakket.
  • Tevens organiseren wij themabijeenkomsten en jaarlijks een leuke dag voor alle vrijwilligers.

Interesse?
Voor verdere informatie kun je contact opnemen via tel: 06 4201 6695, per email: vacature@stichtingrumi.nl of

Deel activiteit