Achtergrond - Stichting Rumi
page-template-default,page,page-id-15714,page-child,parent-pageid-15604,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Achtergrond

Stichting Rumi vindt het belangrijk dat men zich beter thuis kan voelen in Nederland met als doel de realisatie van een zelfstandig bestaan binnen de samenleving. Dit draagt bij aan het versterken van de zelfredzaamheid van de migranten en vluchtelingen in Den Haag en omgeving. We kunnen stellen dat onze doelgroep zich “in de marge” bevindt en dit zo ook ervaart. Het lijkt vaak of de doelgroep zich in een andere samenleving bevindt. Wanneer er geen verbondenheid, geen verbinding bestaat met de samenleving, uit zich dat in het verdwijnen van de zingeving. Men schakelt over op een overlevingsstrategie, zodat een sociaal netwerk en banden teloor kunnen gaan en zelfs tot vervreemding van zichzelf kunnen leiden.

Er ontstaat een kloof tussen de eigen wereld en de geïnstitutionaliseerde wereld. De uitdaging blijft dan het opnieuw verbinden met de samenleving en de balans herstellen zodat deze mensen zich in Nederland thuis voelen. Stichting Ruim vindt het belangrijk dat men zich beter thuis kan voelen in Nederland met als doel de realisatie van een zelfstandig bestaan binnen de samenleving. Dit draagt bij aan het versterken van de zelfredzaamheid van de migranten en vluchtelingen in Den Haag en omgeving.

Feed your Spirit ~ Fulfill you Purpose ~ Feel at Home