Stichting Rumi

Sterk in ontwikkeling van werkgerelateerde, culturele en maatschappelijk gerichte projecten

Pilotproject Refugee on board

Ons pilot project “Refugee On Board” biedt diverse coaching trajecten en trainingen met als doel begeleiding naar maatschappelijke participatie en het werk. Om een baan te krijgen zijn wij van mening dat in de meeste gevallen eerst gewerkt moet worden aan andere zaken, zoals het opdoen van werkervaring of het leren van een vak maar ook het leren omgaan met stress en het verbeteren van communicatieve vaardigheden alsook mentale en psychische stabiliteit. Uiteindelijk moeten alle inspanningen leiden tot een reguliere baan waarmee men in staat is zelfstandig voldoende inkomen te verwerven om zichzelf of een gezin te kunnen onderhouden. Dit project heeft tot doel onze innovatieve ideeën voor te stellen omtrent de parallelle aanpak van de vluchtelingenproblematiek binnen de gemeente Den Haag, in de periode januari 2018 – januari 2020.

Refugee On Board The Next Step

Deze nieuwe stap “The Next Step” is niet alleen de toeleiding tot de arbeidsmarkt en sociaal-maatschappelijke integratie van onze statushouders versterken maar ook de (financiële) zelfredzaamheid stabiliseren, de financiële en sociale zelfredzaamheid versterken en de taal en sociale barrières doorbreken. De visie die wij daarbij in het achterhoofd houden is langdurige en duurzame participatie en zelfredzaamheid.