Participatiecoach

Ben jij die oplossingsgerichte coach die mensen in hun kracht zet met als doel om actief mee te participeren? Dan zoeken we jou!

Wat doe je?

Als Participatiecoach bij Stichting Rumi coach je inwoners met een lange afstand tot de arbeidsmarkt naar meer zelfredzaamheid en participatie. Jouw focus ligt erop dat deze burgers (meer) gaan meedoen in het maatschappelijke verkeer. Meedoen in de maatschappij draagt namelijk bij aan de persoonlijke ontwikkeling en het vergroten van de zelfredzaamheid. Naast het mogelijk maken van participatie zijn er voor deze inwoners vaak een aantal hordes te nemen op het vlak van het stabiliseren van hun leefomgeving, schuldenproblematiek, taalachterstand en/of psychische belastbaarheid. Als coach zie je toe dat de inwoner hiervoor de juiste instrumenten inschakelt danwel krijgt aangereikt. Dit doe je met name vanuit een regierol, zonder dat je zelf op de stoel van de hulpverlener gaat zitten.

Tot je taken behoren onder meer:

• Werken vanuit een plan van aanpak;
  • Dit plan van aanpak heeft als doel om de sociale activering/ participatiegraad te verhogen en de diverse leefgebieden te stabiliseren;
  • Uitvoer van maatwerk coachingstrajecten, met als doel deelname aan maatschappelijk verkeer en vergroten van zelfredzaamheid;
  • Dit houdt in de dagdagelijkse praktijk in: gesprekken voeren, actief in de wijk participeren, regisseren, opstellen persoonlijk plan van aanpak en het maken van voortgangsrapportages;
  • Je werkt proactief samen met het voorliggende veld en bent een actieve partner in een multi disciplinair overleg.

Kennis en vaardigheden:

• HBO werk- en denkniveau (afgeronde opleiding)
  • Relevante coachingservaring (het liefst gericht op sociaal maatschappelijke activering)
  • Ervaring in het werken met mensen met meervoudige problematieken (bij voorkeur vanuit een regierol)
  • Ervaring met en kennis van hulpvraaganalyses en gesprekken conform de hiervoor gestelde methodieken
  • Kennis van de sociale kaart
  • Iemand die een casus integraal bekijkt en aanpakt in samenwerking met ketenpartners;
  • Je kunt zowel individueel als groepsgewijze coaching toepassen;

Maar bovenal zoeken wij een ondernemende, energieke en enthousiaste collega die denkt in kansen in plaats van onmogelijkheden en goed in staat is om inwoners en collega’s te inspireren en te motiveren.

Dit breng jij mee

• Jij bent flexibel, zelfstandig en secuur;
  • Jij beheerst de Nederlandse en eigen taal goed;
  • Jij hebt aantoonbare werkervaring;
  • Jij bent een native speaker of woonzaam (geweest) in het land van de doeltaal;

Vind jij het leuk om een paar uur in de week (vanaf 2 uur) ons project te ondersteunen en woon jij in de regio Den Haag? Meld je dan nu aan en reageer op deze vrijwillige functie.

Een Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste, deze is gratis en wij zorgen voor de aanvraag.

Wij bieden

• Een interessante werkomgeving bij een non-profit stichting
  • Een vrijwilligerscontract, reiskostenvergoeding, uitgebreide VGZ-gemeente verzekeringspakket
  • Vrijwilligers hebben recht op de jaarlijkse attenties, denk hierbij bijvoorbeeld aan een kerstpakket.
  • Tevens organiseren wij themabijeenkomsten en jaarlijks een leuke dag voor alle vrijwilligers.

Interesse?

Voor verdere informatie kun je contact opnemen via tel: 06 4201 6695, per email: vacature@stichtingrumi.nl of